όπου δεν πρέπει να μπαίνεις στα πόδια (στις δουλειές) του άλλου
Χρειάζεται η ψυχραιμία του επιμελητή (που δεν την έχω) για να στηθεί μια καλή έκθεση. Να δει τα έργα λίγο από μακριά με μια κάπως μουσειακή αυθεντία, μια αίσθηση της ιστορίας,
Ο Νίκος Αλεξίου παρουσιάζει το έργο «San Marco di Venezia 2010» στη Γκαλερί Ζουμπουλάκη, από τις 8 έως τις 30 Απριλίου 2010.
Πρόκειται για μια εγκατάσταση με μεγάλες εκτυπώσεις σε χαρτί, στις οποίες «αποτυπώνεται» από τον καλλιτέχνη η πλατεία και ο ναός του Αγίου Μάρκου στη Βενετία. Το έργο αυτό αποτελεί συνέχεια της εγκατάστασης «The End» με θέμα το επιδαπέδιο ψηφιδωτό του Καθολικού της Ιεράς Μονής Ιβήρων, το οποίο εκπροσώπησε την Ελλάδα στην 52η Biennale της Βενετίας, το 2007.
Η Piazza San Marco αποτελεί για τον καλλιτέχνη ένα «δοχείο» απόθεσης αγαθών -πολιτισμικών και υλικών- και ιδεών από τον υπόλοιπο κόσμο, ένα είδος ανοιχτού μουσείου. Η ροή υλικών, τεχνικής, τεχνιτών διαφορετικών εποχών από την Ανατολή προς τη Βενετία αποτυπώνεται στο δάπεδο της βασιλικής και του γύρω χώρου. Αυτό το μαρμάρινο «χαλί» λειτουργεί ως πεδίο γεφύρωσης και συγχώνευσης διαφορετικών πολιτισμών και εποχών.
Η Μονή Ιβήρων και η βασιλική του Αγίου Μάρκου αποτελούν σταθμούς σε ένα οδοιπορικό του καλλιτέχνη για την κατανόηση και «ερμηνεία» σχεδιαστικών μονάδων που εμπλέκονται και δομούνται σε μεγάλα σύνολα. Ο Ν.Α. αποτύπωσε επί χρόνια, λεπτομερώς και επιμελώς, όλα τα pattern της πλακόστρωσης και των ψηφιδωτών δαπέδων εντός και εκτός του ναού (πλατεία, παλάτι του δόγη, στοές και στενά που πλαισιώνουν την πλατεία). Ωστόσο, για να κατανοήσει και να αποδώσει τη σημασιολογική δομή του δαπέδου και να «κατακτήσει» την εσωτερική λογική της τεχνικής σχεδιασμού και κατασκευής ενός τέτοιου έργου, εκτός από την επιτόπου παρατήρηση και αποτύπωση, βασίστηκε σε προγενέστερα σχέδια, βιβλία και πλήθος από φωτογραφίες. Συνδυάζοντας όλη αυτή τη γνώση και τις εικόνες, δημιουργεί το δικό του ιδανικό τοπίο που ισορροπεί από την μια στο φυσικό χώρο και από την άλλη στην ιδεατή γεωμετρία του. Επιλέγοντας να τοποθετήσει το έργο στο δάπεδο της Γκαλερί, επιδιώκει την αίσθηση της αναπαράστασης μιας πόλης στα πόδια του θεατή, δημιουργώντας την εντύπωση ενός παιχνιδιού.
Respondent: Μανώλης Ζαχαριουδάκης
Διάρκεια έκθεσης: 8 έως 30 Απριλίου 2010 Γκαλερί Ζουμπουλάκη, Πλ. Κολωνακίου 20 Ώρες λειτουργίας : Τρ. – Παρ. 11.00 -15.00 & 17.00–21.00, Σάβ. 11.00 –14.00 Κυριακή & Δευτέρα κλειστά
Nikos Alexiou presents his work “San Marco di Venezia 2010” at Zoumboulakis Galleries, from the 8th of April until the 30th of April 2010.
Alexiou will exhibit an installation consisting of a series of large-scale prints, representing the square and the Basilica of San Marco in Venice. This work is the continuation of the installation “The End” inspired by the mosaic floor of the Iveron Monastery on Mount Athos, which represented Greece in the 52nd Venice Biennale in 2007. The artist sees Piazza San Marco as a vessel where “cultural and material goods” and ideas from the world are deposited, seen that way as an “open-air” museum. This flow of materials, technique and artisans arriving from the East to Venice during the centuries is represented in the floor of the Basilica di San Marco and the surrounding areas. This “marble carpet” operates as a field that bridges and merges different civilizations and eras. Iveron Monastery and San Marco Basilica can be characterized as landmarks in the artist’s journey for the comprehension and interpretation of design units that are involved and constructed into large totalities. Nikos Alexiou has been representing in an elaborate and thorough manner all the paving and mosaic patterns inside and outside the Basilica (square, doge’s palazzo, galleries and alleys around the square). Nevertheless, in order to comprehend and attribute the semantic structure of the floor, and furthermore “conquer” the inner logic of the design technique and construction of such a work, the artist was based in former prints, books and photographs, apart from the imprinting and the observation on location. Combining all this knowledge and images, he creates his own ideal landscape that balances in the natural space on one hand and in his imaginary geometry on the other. By placing the installation on the Gallery’s floor, he intends to create the impression of a city beneath the viewers’ feet, creating thus a sort of game.
Respondent: Emmanouil Zacharioudakis
Exhibition Duration: 8 – 30 April 2010 Zoumboulakis Galleries, 20 Kolonaki Square Opening Hours: Tu. - Fri. 11 am – 3 pm and 5–9 pm, Sat. 11 am – 2 pm Sunday & Monday closed